Content marketing – czyli jak pozyskać klienta

Twoja firma musi posiadać przemyślaną strategię, która szybko i na długo pozyska nowego klienta. Jedną z jej form jest content marketing, który działa za pomocą przydatnych, a zarazem atrakcyjnych treściowo i wizualnie publikacji. Chodzi o przekaz skierowany zarówno do ogólnej, jak i ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców (sprofilowany branżowo).

Bezpośredni przekaz

Ten sposób marketingu opiera się na jednostronnym przekazie reklamowym. Jest ukierunkowany na stworzenie stabilnych i długoterminowych relacji biznesowych. W komunikację musisz zaangażować zarówno osobę promująca produkt czy usługę, jak i ich odbiorców. Teraz konkret:

 

Najpopularniejsze przykłady content marketingu:

  • interaktywne poradniki,
  • artykuły eksperckie,
  • artykuły sponsorowane,
  • video (vlogi, krótkie filmiki promocyjne),
  • e-booki,
  • różnego typu ikonografiki.

 

Jak działa dobrze prowadzony Content marketing?

Oprócz pożądanej popularyzacji marki, strategia tego typu marketingu ma też na celu zbudowanie podstaw do większej widoczności w Google. Chodzi o wysokie pozycjonowanie, a na to składa się atrakcyjność przekazywanej treści i grafiki. Co więcej, publikacja i promocja wysokiej jakości tekstu sprawia, że użytkownicy sieci mimowolnie linkują go i udostępniają. A to poprawia pozycje Twojej strony w przeglądarce. na czym polega skuteczność content marketingu? To przede wszystkim ciągła ewolucja w podejściu i otwartość na kolejne jego formy. Marketerzy prześcigają się w tworzeniu nowych rozwiązań: formularze do pozyskiwania feedbacka, quizy, badania, konkursy, ankiety czy mikrostrony.

Przydatna współpraca

Na koniec konkretna i praktyczna rada. Content marketing bardzo dobrze sprawdza się we współpracy z blogerami. Kampania z ludźmi popularnymi, rozdającymi tzw. karty w Internecie – to pomysł na szybki rozwój swojej marki. Taka współpraca daje wiele korzyści, ale budzi też obawy obawy. Przed jej podjęciem należy dokonać precyzyjnej selekcji, z kim chcemy firmować naszą działalność czy produkt. dane potwierdzają, że jest to jedna z najbardziej efektywnych kampanii. Stwarza szanse na dotarcie do szerokiego grona nowych odbiorców, ale też do tych o określonym profilu zainteresowań. Blogerzy mogą pokazać Twój produkt w przykładowym kontekście, pozycjonując brand, polecając jako sprawdzony i rzetelny.

Warto skorzystać z tych kilku wskazówek i zastanowić się jaka forma Content marketingu przyniesie Twojej firmie największe korzyści i najlepiej się sprawdzi.

Content-marketing_jak-pozyskać-klienta

Źródło infografiki: whitepress.pl

Źródło artykułu: GAZETA KLIENTÓW KANCELARII – DORADCA PODATKOWY